Printfriendly

Szparagi w szynce

Rozpoczął się sezon na szparagi. Bardzo lubię to warzywo i na blogu możecie znaleźć całkiem sporo przepisów z ich udziałem, jak na przykład tartę ze szparagami czy bardzo prostą w przygotowaniu frittatę ze szparagami, świetnie sprawdzają się w sałatkach czy w towarzystwie makaronów. Szparagi są bardzo wdzięcznym do przygotowania produktem, a dania z ich udziałem są niezwykle efektowne. Dziś postanowiłam przygotować banalnie proste, ale jednocześnie nadspodziewanie smaczne danie ze szparagami w roli głównej - szparagi zawijane w szynkę. U mnie była to szynka szwarcwaldzka, ale równie dobrze sprawdzi się każda inna tego typu szynka (jamon, parmeńska). Tak przygotowane szparagi można podać jako przekąskę lub przystawkę. Świetnie smakują solo, ewentualnie można podać je w towarzystwie świeżego pieczywa. Polecam!

co zrobić ze szparagów


Składniki

  • pęczek zielonych szparagów
  • opakowanie surowej szynki (tyle plastrów ile szparagów)


Przygotowanie

Piekarnik nagrzać do 180 st C.


Przygotować szparagi - odłamać zdrewniałe końcówki.
Każdego szparaga owinąć plastrem szynki, układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 15 minut lub do czasu aż szparagi będą miękkie, a szynka przyrumieniona.
Natychmiast podawać. 


potrawy ze szparagów


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger