Printfriendly

Cukinia faszerowana mięsem

Cukinia to wspaniałe, letnie warzywo, które można przygotować na wiele sposobów. Dziś postanowiłam nafaszerować ją dobrze doprawionym, ostrym mięsem z dodatkiem marchewki, co sprawiło że było także lekko słodkie. Tak przyrządzona cukinia okazała się bardzo smacznym i sycącym daniem. Polecam!

Cukinia faszerowana mięsem

Skladniki:
  •  4 średnie cukinie
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 średnie marchewki
  • 1 papryczka chili
  • 300g mięsa mielonego (ja użyłam wieprzowego) 
  • bazylia, oregano, zioła prowansalskie
  • słodka papryka w proszku
  • odrobina pieprzy kajeńskiego
  • 150 ml przecieru pomidorowego
  • zółty ser
  • sól, pieprz
  • oliwa do smażenia

Cukinia faszerowana mięsem

Przygotowanie:

Cukinie dokładnie umyć, przekroić wzdłuż na pół i podpiec w piekarniku aż lekko zmiękną. 
W międzyczasie na patelni rozgrzać oliwę, przesmażyć na niej drobniutko pokrojoną cebulę, wyciśnięty przez praskę czosnek, startą na tarce o grubych oczkach marchewkę, oraz drobno pokrojoną papryczkę chili. Smażyć aż cebula się zeszkli. Dodać mięso, dokładnie wymieszać i smażyć aż lekko zbrązowieje. 
Podsmażone cukinie delikatnie wydrążyć, zostawiając okolo półcentymetrową skórkę. Miąższ pokroić i dodać do mięsa. Do mięsa dolać przecier pomidorowy i dosypać ziół i przypraw, posolić i popieprzyć do smaku. Smażyć na niewielkim ogniu aż sos odparuje. Gdy farsz będzie gotowy i dobrze doprawiony wypełnić nim wydrążone cukinie, ulożyć je na blasze, posypać startym serem, popruszyć słodką papryką (ja użyłam przyprawy do pizzy) i zapiekać przez kilkanaście minut. Natychmiast podawać.

Cukinia faszerowana mięsem

Cukinia faszerowana mięsem

Smacznego!

4 komentarze:

  1. To musi być pyszne, jak tylko wyhaczę gdzieś cukinię większą od średniego ogórka (co w moich okolicach nie będzie proste), to na pewno popełnię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam ! Uwielbiam !
    Pozdrawiam
    http://myszkagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. No to juz wiem, co zrobie z tymi cukiniami, ktore mam akurat w lodowce :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger